Ancestry 2 bude kompletní předělávka současného programu Ancestry 1.0. Za roky vývoje jsme nasbírali hodně zkušeností, přišli na dost zádrhelů, proto je čas to konečně všechno pořádně zhodnotit a nedělat jenom dílčí předělávky. Navíc některé záležitosti ani v současném vývojovém prostředí vyřešit nejdou. Nasbíral jsem nové zkušenosti nejen co se týče programování (jak v práci, tak během tvorby Ancestry) ale i kolem problematiky samotného Ancestry, takže by nový vývoj neměl být při dostatku času příliš dlouhý (odhaduji měsíce).
Je zachován programovací jazyk C++. Umím jej nejlépe, současné Ancestry v něm je, něco tedy budu možná moci převzít do nové verze. Výsledné programy jsou rychlé a nespotřebovávají velké množství paměti (zdravíme Javu).
Současné Ancestry je vyvíjeno v Turbo C++ Exploreru, jehož omezení a chybovost už nehodlám dále trpět. Navíc tento produkt samotný již přestal být oficiálně šířen, nové C++ Buildery jsou opět za peníze, to si nemůžu a hlavně nechci dovolit.
Pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní v Ancestry 2 je použito gtkmm (GTK+). Vývojovým nástrojem je Eclipse.
Ancestry 2 bude běhat na Windows i na Linuxu. Základní podporované platformy budou minimálně Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Ubuntu, OpenSuse.
Ancestry 2 bude možno stáhnout i ve zdrojových kódech (bude to Open Source) pod licencí GNU GPL. Pod Windows bude pro běžné uživatele samozřejmě k dispozici binární EXE soubor jako nyní, pod Linuxem si bude muset každý zkompilovat sám - je to velmi jednoduché (stačí stáhnout popsané balíky, na kterých bude Ancestry záviset a spustit přiložený skript). Každopádně tedy zůstane zdarma.
Ancestry 2 bude Unicode (UTF-8). Dokáže zobrazit i znaky z cizích jazyků (zároveň s těmi českými).
A bude umět všechno o čem jste doposud jenom snili

(více instancí programu otevřených zároveň, zlepšená práce s obrázky, funkčnost při malém i velkém rozlišení, nový GEDCOM engine,...)
Staré rodokmeny budou samozřejmě plně přenosné.
O postupu práce vás budu průběžně informovat, budu průběžně zveřejňovat pracovní verzi na otestování nově naimplementovaných částí.
Pokud mi to půjde rychle, v což doufám, na staré verzi budu pracovat jenom minimálně (oprava zásadních chyb). Průběh je možno podrobně sledovat v systému Mantis, kam ale zatím nic nevkládejte (kromě Testovacího projektu, kde si můžete Mantis ozkoušet).