Statistika na webu

Pokud objevíte chybu, nahlašte ji prosím zde. Pokusím se o co nejrychlejší opravu.

Moderátor:sirsi

Odpovědět
fslama
Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 31 črc 2010 01:00

Narazil jsem asi na malou chybku. U jedné osoby v rodokmenu je přesně uvedeno. Datum narození: 1657, Datum úmrtí: před 1736. Mělo by to tedy spočítat 79 let. Ve výstupu na web ve statistice se tato osoba objeví v sekci praprarodiče jako nejstarší praděda - věk při narození pravnoučete: 118±1 rok a ještě jednou ob řádek níže jako - nejvyšší věk pradědečka při prvním pravnoučeti 118±1 rok. Tak nevím kde by mohla být chyba. Prosím o radu a děkuji.

Uživatelský avatar
duros
Stálý přispěvovatel
Příspěvky:297
Registrován:28 bře 2008 07:00
Bydliště:Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od duros » 04 srp 2010 09:38

Problem je prave v datume "pred 1736". Kedze nie je presny, resp. je pouzita predlozka "pred", nie je uvedeny rok uvazovany, ale je uvazovana maximalne nastavena hodnota veku (teraz z hlavy neviem, ci sa nastavuje v Ancestry, alebo je nastavena v A2html). Ak by ste pouzili vylucne rok 1736 bez predlozky, tak to spocita spravne. Inak upozornujem aj na text uvedeny pod statistikou:
"* Údaje, ktoré nie sú s presnosťou na dni, sú len približné. Ak existuje pri inej osobe presnejší údaj v danom rozmedzí, je použitá táto osoba."

fslama

Re: Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 05 srp 2010 00:53

Děkuji za odpověď. Myslel jsem si, že to tak je. Můj názor však je, že by měl program brát do statistik pouze přesná data, alespoň tedy rok bez měsíců a dnů, pokud nejsou uvedena a předložky nebo doplňující slova úplně eliminovat, jinak to nemá smysl. Pro všímavého návštěvníka webu to musí působit úsměvně, když vídí, že měl 79 let a ve statistice 118.

Uživatelský avatar
duros
Stálý přispěvovatel
Příspěvky:297
Registrován:28 bře 2008 07:00
Bydliště:Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od duros » 05 srp 2010 07:29

Nemate celkom pravdu. Kedze mate uvedene "pred 1736", nie je pravdou, ze mal 79 rokov, ale nevieme vobec kolko mal rokov. Ak by ste zvolili iba rok, s tym program pocita a podla poznamky na konci statistiky ho vezme do uvahy, za predpokladu, ze neexistuje presnejsi datum. Preto aj v takom pripade je uvedeny vek plus minus jeden rok.

fslama

Re: Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 05 srp 2010 13:41

Já vám po celo dobu rozumím a vysvětlivka na konci statistiky je jasná. Když ale zemřel "před" rokem 1736 a narodil se 1657, je z toho naprosto logické, že neměl více jak 79 let. Neměl by se tedy ve statistice vůbec objevit se 118 roky. Nejasná data, jak jsem včera psal, by program neměl brát v úvahu. Mně to prostě nesedí. Ale je to jen můj názor a k tomu slouží toto fórum. S pozdravem Franta.

Uživatelský avatar
Jan
Odborník
Příspěvky:171
Registrován:02 bře 2006 11:53
Bydliště:Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od Jan » 05 srp 2010 14:48

fslama píše:Já vám po celo dobu rozumím a vysvětlivka na konci statistiky je jasná. Když ale zemřel "před" rokem 1736 a narodil se 1657, je z toho naprosto logické, že neměl více jak 79 let. Neměl by se tedy ve statistice vůbec objevit se 118 roky. Nejasná data, jak jsem včera psal, by program neměl brát v úvahu. Mně to prostě nesedí. Ale je to jen můj názor a k tomu slouží toto fórum. S pozdravem Franta.
Máte pravdu, do statistiky nepatří data s vymezením (před, po, okolo atd.). Jsou pouze pro orientaci toho kdo s daty pracuje. Patří tam ale data typu 1789 a 4.1789. Ve starších matrikách někdy nelze přesně určit datum na konkrétní den a nebo měsíc. Navíc do určitého roku je datum v matrice datem křtu a ne datem narození, i když se dá předpokládat, že ve většině případů odpovídá datu narození. Pokud to šlo, rodiče měli maximální zájem o křest dítěte v den narození, "nekřtěňátka" totiž nemohla mít křesťanský pohřeb a byla zahrabána hrobníkem někde v rohu hřbitova.

Uživatelský avatar
duros
Stálý přispěvovatel
Příspěvky:297
Registrován:28 bře 2008 07:00
Bydliště:Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od duros » 05 srp 2010 15:18

fslama píše:.... Ale je to jen můj názor a k tomu slouží toto fórum. S pozdravem Franta.
Jeejda, ja som sa Vas nechcel dotknut pan Slama, to nebola z mojej strany vycitka. Ospravedlnujem sa, ak to tak vyznelo :oops:

fslama

Re: Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 08 srp 2010 02:36

duros píše:Jeejda, ja som sa Vas nechcel dotknut pan Slama, to nebola z mojej strany vycitka. Ospravedlnujem sa, ak to tak vyznelo
Ale kdepak, vůbec se mě to nedotklo, není důvod k omluvě. Je přece potřeba si vyměnit názory, jenom tak může být program kvalitní. Zkuste se spíše vyjádřit k tomu, jestli by se měl člověk s nepřesnými daty vůbec ve statictice objevit. Já si to nemyslím (viz kolega výše...)

Uživatelský avatar
duros
Stálý přispěvovatel
Příspěvky:297
Registrován:28 bře 2008 07:00
Bydliště:Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od duros » 08 srp 2010 06:31

Tak to som rad;-)
Suhlasim s Vami a s panom Srncom. Ale pokial mam uvedeny rok bez mesiaca a dna (ovsem bez predloziek "okolo", "pred", "po", etc.) tak ten by som do statistiky zahrnul. Snad by sa to malo dat naprogramovat, ze pokial su tam slova, nebude sa brat udaj do uvahy.

fslama

Re: Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 08 srp 2010 14:55

Přeně tak, o nic jiného nejde.....
FS

Uživatelský avatar
sirsi
Autor HTML exportu
Příspěvky:191
Registrován:12 zář 2007 19:30
Bydliště:Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od sirsi » 15 srp 2010 19:51

Každopádně je to chyba, program by měl buď datum úmrtí ignorovat a tudíž tuto osobu vůbec do statistiky nezahrnovat a nebo vzít v úvahu, že osobě bylo maximálně 79 let, což je pro tyto statistiky stejně nepoužitelné. Mrknu na to v čem je problém a dám vědět.

fslama

Re: Statistika na webu

Příspěvek od fslama » 29 srp 2010 14:28

Navazuji na toto vlákno. Ty předložky dělají ve statistice opravdu velké chyby. Osoba, která měla sňatek r. 1853 a zemřela r. "před" 1876 by měla mít délku manželství asi 23 let. Statistika však vypíše délku 65 let. Jakmile předložku "před" vypustím, doba manželství je správně. Takových vychytávek je tam více. Já myslím, že by stálo za úvahu před každým datem udělat malé rozbalovací okno s nabídkou předložek (možná i editace vlastních) a sloužily by pouze jako pomocná slova. Program by bral pak v úvahu jen skutečná data z kolonky "Datum", tak jak je bere a byl by jednou pro vždy pokoj. FS.

Uživatelský avatar
sirsi
Autor HTML exportu
Příspěvky:191
Registrován:12 zář 2007 19:30
Bydliště:Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Statistika na webu

Příspěvek od sirsi » 29 říj 2016 10:30

Ať zkouším jak zkouším, tuto chybu se mi nedaří nasimulovat. Data, která nelze převést do tvaru "rok" nebo "rok.měsíc" nebo "rok.měsíc.den" se od verze vydané někdy v březnu 2009 do statistik nezapočítávají (neměly by). Pokud se někomu přesto děje, ozvěte se.

Odpovědět